Elektromobily, kam s nimi?
Tichý provoz, někdy tichý až tak, že se stává nebezpečný. Nutnost dobíjení a dlouhá doba dobíjení. Ztráty energie v bateriích. Nouzové situace. To jsou nejčastější náměty debat o záporech automobilů, které pohání motory napájené z baterií. Dalším záporem a možná tím jediným, který si vyžádal nějaká plošná bezpečnostní opatření, je problematické hašení v případě požáru takového automobilu. Tím opatřením je zákaz parkování v podzemních a vůbec krytých garážích.
Řešením požárů a zákazem parkování je tato diskuze docela ohraničena. Nejde dál do důsledků. Až je to docela podezřelé.
Jen doufám, že ekologové protlačující elektroautomobilismus už mají řešení. Ví, kde budou tisíce nových aut parkovat, kde je umístí a jak zajistí bezpečnost a dostupnost k takovému automobilu.
A také že ví, co se stane s obrovskými parkovišti v obchodních centrech a parkovacích domech, které byly jen nedávno vybudovány a to pouze za jediným účelem. K ničemu jinému se tyto stavby prakticky nedají využít.
Parkování elektroautomobilů, kterých bude exponenciální řadou přibývat, nastolí nový ekologický problém. Vozy opustí parkovací domy. Majitelé budou muset parkovat v ulicích. Dokud je těchto vozů v porovnání s klasickými automobily jen „pár“, problém se neprojeví. Naopak. Majitelé elektroautomobilů získají, jako lidé s odpovědným přístupem k životnímu prostředí, určité benefity jako právo parkovat v městských zónách, a třeba i zdarma. Jenže když těch vozů bude víc a více, o toto právo přijdou.
Takže, dohaduji, že tak na přelomu desetiletí, začnou řešit klasický problém s parkováním. Na ulicích bude plno, do parkovacích domů je nepustí. Parkovací domy se začnou vyprazdňovat tím, jak majitelé automobilů budou měnit vozový park a měnit spalovací motory za elektrické.
Stavby, které ztratí svůj význam, opustí majitelé, začnou chátrat.